Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mesec se približio za nekih 24 000 km u odnosu na prosečnu udaljenost od Zemlje ako se dobro sećam brojke, i evo sad nalazim podatak da je na oko 356 000 km od Zemlje, što je taman tih 24 000 manje od 380 000 km što je kao prosek. Ova slika sa Riom bi bila stvarna otprilike nikada, i poprilično je loše napravljena pošto taj donji levi ugao stvarno izgleda očajno :mhihi: Ili se tamo nalazi neka planina koja slučajno ima boju baš kakvu je nebo imalo u trenutku fotografisanja :mhihi:

Posted

Ili Nidhogg. :rockdevil:

 

Nisam čuo za to jezero, ali znam za recimo Bajkalsko, najdublje i najstarije jezero koje, valjda, takođe krije neke tajne.

Posted

Vostok jezero je čini mi se jako aktuelno među astronomima, jer ako u njemu postoje neki oblici drevnog života onda se astronomi mogu nadati istom i ispod leda Evrope :da:

Posted

Ja uvek kazem da covecanstvo jos uvek nije istrazilo ni 10% sopstvene planete, a jurimo zivot na daljim planetama. Dok ne zavrsimo jedan posao, dzabe pocinjemo drugi...

Posted (edited)

Нису још одлучили како да дођу до воде у језеру, а да га не загаде материјом са врха бушилице. За сада се све заснива на претпоставкама, наредни месеци ће бити изузетно занимљиви. Услови на површини Земље изнад језера су страшни, свака част Русима што су догурали дотле.

Edited by Underkuruz
Posted

Jedna od mojih ideja koju imam već godinama, ili fantazija da bolje kažem, je da napravim ogroman park u sred nekakve pustinje, tako da kilometrima unaokolo nema ničega osim kamene-peščane pustare. Park bi imao sopstvenu mikroklimu i mikroregione, jezero, reku, šumu, pećinu, čak i brdo, sve veštački izgrađeno. Park bih naselio najbizarnijim, najređim i najčudnijim primerima flore i faune sa cele planete, i sve bih pažljivo isplanirao tako da je park izbalansiran i svima pogodan za život.

Na taj način bih stvorio pravi pravcati fantasyland ali sa realnim, stvarnim životinjama i biljkama gde bi ljudi imali priliku da uživaju u svim čudima ove naše planete, a čija je lista predugačka da bih uopšte i počeo nabrajanje. Možda bih vremenom i stvorio nove vrste.

Posted

Tamo je trenutno oko -65 stepeni :mhihi: Na površini naravno, nekih 3.5 kilometara iznad nivoa mora, zanimalo me pa sam malopre proverio temperaturu na weather underground :bigblue: Apsolutno sam za multitasking i proširivanje svih mogućih granica ljudskog znanja :da:

Posted

Fotografije se učitavaju već 10 minuta iz nekog razloga. Za to vreme pročitao sam komentare, i vidim odmah par zanimljivih, od istog čoveka doduše, ali: svaki test koji uzima primere 'iz života' dece a ima cilj da bude univerzalan osuđen je na propast, sem ako ti primeri nisu vezani za nešto što se stvarno dešava svakom detetu u svakoj zemlji sveta. I stvarno, taj PISA test je u mojim očima teško sranje. Test vremenski ograničen a primer pokretna staza sa aerodroma, na koju su navikli klinci u SAD a klinci u Srbiji je nikad nisu videli. I sad kao gluplji je onaj kome treba više vremena da zamisli situaciju jer nikad nije video tako nešto. Aha, jeste, ovo mi sve više deluje kao pokušaj razvijenijih zemalja da svoje decu predstave kao pametniju, tako što im u startu daju prednost. I šta koji moj u testu traži Grand Canyon, mesto o kome deca kod nas znaju jako malo a deca u SAD verovatno bivaju bombardovana informacijama o istom :confused:

 

OK zadaci neće da se učitaju do kraja uopšte. Čak sam postavio na download, dođe do pola i stane, .jpg ima bednih 500 kB :bigblue:

Posted

Činjenica je da na nacionalnom testiranju u delu čitanja sa razumevanjem naša deca lošije prolaze. Da se razumemo, bistrine im ne manjka, a školski sistem ne valja jer se posao traljavo obavlja. Da bi se zadatak rešio, oni treba da znaju šta se od njih traži. Znači da treba da poseduju sposobnost čitanja različitih vrsta tekstova sa razumevanjem činjenica, uočavanjem uzroka i posledica, informacijama koje su prisutne, ali nisu očigledne, sposobnost da se izdvoje bitni delovi teksta i napravi rezime. Dodatna prepreka su dugi tekstovi (od 2 strane) opterećene dodatnim tabelama, grafikonima itd.

 

Nastavnici, pre svega nastavnici srpskog jezika, su dužni da ih ovome nauče. Najčešće se učenicima postavljaju zadaci bez konkretnih uputstava za rešavanje, pa ko se snađe - snašao se. I poznata pojava copy-paste znanja iz gradiva, a nikad se sa tom decom ne porazgovara da li su nešto razumeli, kako oni vide dati problem, da li mogu da osmisle neko drugo rešenje, umeju li da primene znanje...

 

Lako je u tim tekstovima zadataka govoriti o kritičkom mišljenju (ono se kod dece ne inicira) kad je kod nas u sistemu sve bum-tras, evo ti gomila domaćeg, neka ti mama pomogne.

 

Zaboga, odrasli ljudi ne umeju da pročitaju onu kartu na autobuskoj stanici!

 

Neko je bio u obavezi da u školama ukaže da se vodoravna i vertikalna linija spajaju u tački x, inače oni neće nikada umeti da pročitaju bilo koju tabelu!

 

 

Posted

Da, oko toga je bilo mnogo konfuzije kada se tek pojavio u naučnoj javnosti taj termin. Naravno, nije bilo konfuzije među naučnicima, već među ljudima koji su čitali vesti, pa nisu obratili pažnju na 'kvantna' ali su sasvim lepo pročitali 'teleportacija' ;) Za ovako nešto sam čuo pre možda 6-7 godina u srednjoj, tada su danski (valjda) naučnici uspeli da izvrše kvantnu teleportaciju na daljinu od 1m, lepo je videti da je domet ovoliko povećan :da:

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...